3+1 ELDUGOTT HELY A TISZA-TÓNÁL
2023. június 11. írta: Lázár Tünde

AZ EMBER NÉHA VÁGYIK ARRA, HOGY A ZAKLATOTT NAPOKBÓL NYUGODT ÉS CSENDES KÖRNYEZETBE MENEKÜLJÖN. AHOL MEGÉRINTI A TERMÉSZET, AHOL SIMOGATJA A NAPFÉNY, AHOL A MADARAK HANGJÁN KÍVÜL NEM KELL MÁSRA FIGYELNI.

HOL VANNAK ILYEN HELYEK A TISZA-TÓNÁL? ELKALAUZOLUNK TÉGED, HOGY FELTANKOLHASS NYUGALOMBÓL.

1. Mesebeli tó a tóban: a Göbe

A Szabics Kikötőből csónakkal jutunk át az ártéri szigetre, ahol a tanösvény végén, a Tiszavirág-kilátó lábánál vár a különleges Göbe-tó. A Göbe valójában a Tisza-tó egyik szigetén belül kialakult kis tavacska.

Üljünk le a part menti padra, feledkezzünk bele a látványba, a természet szépségébe. A Göbe alaposabb felfedezéséhez használjunk halászcsónakot, melyek itt sorakoznak evezőkkel, s csak ránk várnak, ha kedvünk támad egy kis ringatózáshoz. Pár perc evezés után már a gyönyörű tó közepén élvezhetjük a hely csendjét és leírhatatlan nyugalmát. Úgy érezzük, mintha megállna itt az idő. Kristálytiszta, fekete vizű tó, melynek színét algák festik; körülöttünk pedig tündérrózsák, hattyúk, gémek.

A Tisza-tó tanösvényeiről itt írtunk. Kattints!

1. Halak pihenőtaván pihenősziget

A Kiskörei Hallépcső egy Tisza-tavi csoda! Az 1371 méter hosszú, vízesésekkel tarkított, hegyi patakra emlékeztető ökológiai halfolyosó mentén haladva teljesen magunk mögött hagyhatjuk a város zaját, az idegeskedést.

A töltésről letérve lenyűgöző összkép tárul elénk és csend. Sétáljunk a hatalmas fehér nyárfákkal határolt part mentén a beton lépcsőkön alábukó víz csobogását hallgatva a pihenőtóhoz, amit a halaknak alakítottak ki. A halak ugyanis mindig a víz sodrásával szemben úsznak, itt tudnak lazítani. Mi pedig benn, a tóban kialakított kis szigeten, ahová a fahídon át vezet utunk.  Közben megcsodáljuk a halászó gémeket, az énekesmadarak koncertjét és a vízcsobogást.

A Hallépcsőről tudj meg mindent itt! Kattints!

1. Erdőn és nádlabirintuson át -Telekháti szigettúra

Abádszalókról észak felé (Tiszaderzs irányába) haladva a töltésen, kis, zöld (friss. átfestették, már nem zöld, hanem krémszínű) falú házikónál találjuk a IV.-es csatornát, mely mögött hosszan elnyúlik a Telekháti-sziget. A sziget, ahová a hétköznapi turisták csak vágyakoznak: “a sorompón túlra”.

Bátran indulj el! Hatalmas fűz-, és nyárfák összeölelkező lombsátrán keresztül jutunk a rejtett szigetre. Utunkat végig szerkők, bakcsók kísérik.

A földnyelv végén már az ártéri erdő nyugalma vesz körbe. Meseerdő, hatalmas kidőlt fák szobraival. Innét át a pallóúton, a nádlabirintusban gyönyörködhetünk szitakötőkben, poszátákban és hallgathatjuk a rejtőzködő békák kórusát. Az út végén az Alföld kék szalagja, a csodás Tisza látványa fogad. Szánj rá elég időt, merülj el az erdő nyugalmában, megannyi szépségében!

3+1. Madárdalos vidéki villa

Elvonulni, és elbújni kicsit a világ szeme elől szerintünk csakis a Tisza-tónál lehet! Ehhez azonban kell egy tökéletes hely. Ezért ajánljuk az abádszalóki Villa Borkát, az élsportolók és sztárok kedvenc villáját a Tisza-tó legfinomabb reggelijével, mert itt minderről láthatatlanul gondoskodnak.

Íme, a Magyar Szállodák Szövetségétől itt elsőként négy csillagot****  kapott Villa Borka ősi Tisza-tavi titkos receptje:

„Végy néhány hektár Tisza-tavi tájat, egy nagy vékával a Villa Borka meghittségéből, gondoskodásából, merítsd meg benne a családodat és élvezd az itt töltött idő minden percét.”

Megtisztelsz, ha tetszett és megosztod vagy elküldöd ismerőseidnek. Sok munkám van benne...        Nekem is fontos, hogy tudjam, tetszett-e neked. Megköszönöm, ha jelzed felém azzal a kis tetszik gombbal.

További szépségekért, érdekességekért pedig csatlakozz a facebook oldalamhoz!

Fotó: Matulokbácsi, MTI, Én

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.